Udany pomysł na startup (2016)

Fragment publikacji: 

Analiza rynku

Ocenę przedsięwzięcia zacznij od analizy rynku i potencjalnych klientów. W Polsce sporo osób dokonuje zakupów w internecie. Z ubiegłorocznego badania SW Research wynika, że co piąty Polak kupuje w internecie (w kraju jest ok. 22 mln internautów). Najczęściej (78,3 proc. badanych) przeznacza na zakupy internetowe nie więcej niż 250 zł miesięcznie, niezależnie od płci, grupy wiekowej czy miejsca zamieszkania. Jeśli chodzi o to, co Polacy kupują przez internet, na pierwszym miejscu są buty i odzież (43,2 proc.), później sprzęt elektroniczny (33,2 proc.), książki i prasa (31,3 proc.), kosmetyki (29 proc.), sprzęt RTV i AGD (22,1 proc.). Najrzadziej wydają pieniądze na materiały budowlane (1,3 proc.) i meble (3,9 proc.).

Najbardziej aktywna pod względem wieku grupa internautów to przedział 25–34 lata, a najrzadziej przez internet kupują seniorzy – grupa w wieku 50+. Pierwszy wniosek? Jeśli chcesz sprzedawać przez internet materiały budowlane dla seniorów, zaczynasz z o wiele gorszej pozycji niż przedsiębiorca, który chce sprzedawać odzież dla młodych ludzi. Co więcej, w ramach pierwszego biznesu online nie wybieraj produktów lub usług, które kosztują więcej niż 250 zł. Zaoferuj coś stosunkowo taniego – im tańszy dany produkt, tym łatwiej można przekonać klienta do zakupu. Jeżeli zaoferujesz produkt za 1000 zł, prawdopodobnie należałoby odbyć spotkanie z klientem, przedstawić i wyjaśnić wszystkie korzyści i zasady działania produktu, a potem ew. doszłoby do zakupu. Z kolei w przypadku np. książki czy bluzki internauta może kupić produkt od razu – bez specjalnego zachęcania i przekonywania z twojej strony.

Zobacz całość na stronie pcformat.pl