Jak myślisz, ile trwają prace nad Twoją książką?

Ile-trwaja-prace-twoja-strona.jpg

30-40 godz.
Po Twojej stronie 

3-4 miesiące
Po naszej stronie 

 

Jak przebiega praca nad książką

Krok 1. Wstępny zarys Twojej książki

Wstepny-zarys.jpg

Pierwszy etap pracy nad Twoją książką rozpoczyna się od stworzenia roboczego dokumentu „Zarys”. Zaczynamy od poznania kilku szczegółów, które pomogą zdefiniować parametry i cele książki. Na tym etapie dowiesz się:

  • Jaka może być Twoja książka i co może się w niej znaleźć
  • Określimy wspólnie kim są Twoi odbiorcy i do kogo warto dotrzeć
  • Dowiesz się co należałoby zrobić, aby książka spodobała się Twoim odbiorcom i miała dla nich znaczenie
  • Przygotujemy dla Ciebie zarys książki, włącznie z tym, na jakie korzyści dodatkowe możesz liczyć 

Na tym etapie możesz zachować całkowitą anonimowość. Możemy porozmawiać przez tel. (możesz zadzwonić z numeru zastrzeżonego) lub przeprowadzić korespondencję e-mail z użyciem usługi ProtonMail (poczta szyfrowana - dowiedz się jak założyć konto). Otrzymasz od nas również wycenę książki i na tej podstawie zdecydujesz, czy zawieramy współpracę. Jeśli tak, będziemy mogli podpisać odpowiednią umowę, w tym o zachowaniu poufności. Tak rozpocznie się nasza przygoda!

Krok 2. Pierwszy plan Twojej książki

Otrzymujesz plan książki przygotowany według własnych, autorskich procedur Serigala Leadership Ghostwriting. To profesjonalny dokument opracowany na podstawie ponad 10-letniego doświadczenia. 

Na podstawie wspólnych ustaleń przygotowujemy dla Ciebie plan książki – pierwszą wersję tego, jak może wyglądać Twoja publikacja. To tutaj pojawiają się pierwsze sugestie i pomysły, struktura, historie warte opowiedzenia, a także to, czego brakuje i jak można to uzupełnić. 

Na tym etapie odbędziesz kilka rozmów lub wymienisz się e-mailami z ghostwriterem. A może wolisz spotkania w dogodnym dla Ciebie miejscu? Oczywiście, to także możliwe! 

Kiedy otrzymasz plan, Twoim zadaniem będzie przekazanie wszystkich opinii, uwag i sugestii. Musisz mieć pewność, że to, co zlecasz, rzeczywiście oddaje Twój głos i jest dokładnie tym, na czym Ci zależy. 

Kolejno przygotujemy dla Ciebie „spis treści” książki. To czas na ustalenie szczegółów związanych z rozdziałami i podrozdziałami. Jakie historie i gdzie mają trafić, jak je opisać i z jakich źródeł korzystać. Te i inne aspekty będą zrealizowane już w kroku drugim. Spodziewaj się pytań takich jak:

  • Czego Twoim zdaniem mogą oczekiwać odbiorcy?
  • Czego może tu zabraknąć? 
  • Jakie historie i informacje możesz przekazać, które są potwierdzeniem poszczególnych tez i doświadczeń?
  • Czy są jakieś elementy, które można dodatkowo komercjalizować już na etapie pracy nad książką? 

Ten krok pozwala stworzyć dokładny, przemyślany spis treści z konkretnymi konspektami dla każdego rozdziału. Ważne, abyś był na 100 proc. pewien, że to, co zobaczysz w spisie treści, rzeczywiście oddaje cele i Twoje wyobrażenie o własnej książce. Nikt nie będzie Cię poganiał. Prace nad kolejnym etapem zaczniemy dopiero wtedy, gdy w pełni zatwierdzisz plan i spis treści. 

Krok 3. Wywiady z autorem

Wywiady-z-autorem.jpg

Pora na opowiedzenie swojej książki! Tym razem będziemy przede wszystkim słuchać i spisywać Twoje wypowiedzi i rozmowy. Spotkamy się lub przeprowadzimy rozmowy telefoniczne, aby móc nagrać to, co powiesz, przygotować transkrypcje i napisać – w formie fragmentów książki – to, co przekazujesz. Aha, nie martw się: transkrypcje będą później przesłane do Ciebie i możesz zrobić z nimi co tylko zechcesz. A kopie, które są u nas? Te usuwamy bez możliwości odzyskania, dbając o prywatność

Rozmowy z Tobą zapewnią duże postępy w pracy nad książką – przejdziemy tutaj od zwykłych konwersacji do pierwszego szkicu książki. 

Na tym etapie możemy wspólnie uznać, że warto umieścić w książce wypowiedzi innych, wybranych osób. Tym również możemy się zająć, biorąc na siebie pracę dziennikarsko-reporterską. Ty tylko wskażesz osoby, które chcesz zaprosić do współpracy. 

Od ghostwritera możesz oczekiwać:

  • Autentycznego zainteresowania Twoją branżą i tematyką książki
  • Dużego zapału do pracy i chęci przekazania jak najlepszej historii odbiorcom
  • Dbałości o słowo pisane i dokładną bibliografię

Rozmowy lub spotkania odbywają się w następujący sposób: do każdego rozdziału potrzebny jest materiał, który w formie nagrania dźwiękowego trwa ok. 90-120 minut. W zależności od tego, jak dużo rozdziałów znajdzie się w Twojej książce, łącznie będzie trzeba przeprowadzić takich rozmów kilka, zwykle od czterech do siedmiu. 

W trakcie pracy na pewno pojawią się obszary tematyczne, w których masz o wiele większą wiedzę niż autor. Wówczas oczekuj pytań uzupełniających i gdy będzie to konieczne – próśb o wyjaśnienie, czasem nawet łopatologiczne. Wszystko po to, aby przekaz był zrozumiały, a Twoi odbiorcy byli później zadowoleni z lektury. 

Krok 4. Redagowanie i edycja

Otrzymujesz książkę do edycji i nanoszenia uwag, rozdział po rozdziale. Dokładamy wszelkich starań, aby książka rzeczywiście wyrażała Twój głos, a przy tym była dostosowana do odbiorców, do których ma trafić. 

Na tym etapie prac możemy też nieco przyspieszyć – przekazać Ci jeden rozdział i dopracować go zgodnie z Twoimi uwagami, a potem wysłać już wszystkie pozostałe rozdziały, opierając się na zaleceniach i uwagach naniesionych na pierwszym z nich. W ten sposób możesz zaoszczędzić nieco czasu. To opcjonalne działanie, niemniej informujemy, że jest możliwe. 

Pod koniec tego etapu Twoja książka będzie gotowa od strony merytorycznej. Tekst może teraz nieco odetchnąć, a my skupimy się na pozostałych elementach. 

Krok 5. Faza wydawnicza i dystrybucyjna

Możesz zakończyć współpracę po otrzymaniu tekstu. Zachęcamy jednak, abyś zdecydował się na kompleksową usługę. Dzięki temu na etapie piątym możemy zaprojektować okładkę i wewnętrzny wygląd Twojej książki. Zapewniamy, że Twoja książka na pewno zostanie atrakcyjnie przygotowana i będzie wspaniale wyglądać. 

Następnie zlecimy druk, wybierając możliwie najkorzystniejszą cenowo drukarnię. Tutaj ważna uwaga: nie doliczamy marży na druku!

Jednocześnie popracujemy nad dystrybucją. Zdecydujesz, gdzie chcesz udostępniać swoją książkę i w jakich kanałach sprzedażowych. Przygotujemy Twoją książkę do rynkowej premiery, włącznie z obsługą PR-ową i wsparciem w mediach. 

Stworzymy dla Ciebie również specjalną stronę internetową, gdzie udostępnimy fragment książki do pobrania i zrealizujemy zamówienia przedsprzedażowe. Jeśli chodzi o warunki finansowe, pobieramy jedną, stałą opłatę za przygotowanie wszystkich tych działań. Ty zachowujesz 100 proc. do praw autorskich i nie pobieramy żadnych prowizji od późniejszych sprzedaży i korzyści, jakie wypracujesz. Dla jasności: wszystkie tego typu szczegóły ustalimy indywidualnie i znajdą się one w umowie, jaką wspólnie zawrzemy. 

Krok 6. Marketing 

Marketing.jpg

Masz już gotową książkę w ręku. Teraz możesz samodzielnie zająć się marketingiem albo kontynuować współpracę w ramach Serigala Leadership Ghostwiring. Możliwości promocji i marketingu Twojej książki są zależne od budżetu, jaki decydujesz się przeznaczyć na działania. 

Mamy doświadczenie w marketingu, współpracy z mediami, w PR oraz w pozyskiwaniu klientów. Bez problemu możemy też zorganizować dla Ciebie event. Możliwości jest tak dużo, że nie ma powodu, by je tutaj opisywać – tym bardziej, że działania marketingowe, przyjęte kanały i strategia zależą od nakładów czasowych i finansowych, a także tematyki samej książki. Na tym etapie zbudujemy już między sobą relację i sam ocenisz, czy warto nam zaufać również w kontekście marketingu. Wierzymy, że tak będzie. 

 

Czy chcesz spróbować? Skontaktuj się z nami. Dostępne formy kontaktu:

Bezpośredni kontakt do ghostwritera: +48 885 220 097
E-mail: wspolpraca@serigalatech.pl (pamiętaj, że możesz skorzystać z poczty ProtonMail, aby wysłać maila zaszyfrowanego, włącznie z ukrytą lokalizacją, z której wysłałeś wiadomość)

Formularz kontaktowy:

Wymagana zgoda: *
Zapoznaj się z polityką prywatności: https://www.serigalatech.pl/polityka-prywatnosci-i-cookie